تكنولوژي تكنولوژي .

تكنولوژي

آيا امكان سوء استفاده از اطلاعات چهره‌ي افراد در آيفون 10 وجود دارد؟

پس از اينكه اپل امكان دسترسي به داده‌هاي تشخيص چهره‌ را به توسعه‌دهندگان داد، برخي مؤسسات امنيتي در مورد اين موضوع ابراز نگراني كردند.

فيس آي‌دي اين امكان را به كاربران مي‌دهد كه گوشي خود را تنها با نمايش چهره‌ آنلاك كنند. آيفون ۱۰ از فناوري تشخيص چهره‌ي سه‌بعدي براي شناسايي دقيق چهره‌ي كاربر استفاده مي‌كند. اين قابليت نه‌تنها براي آنلاك كردن، بلكه براي تشخيص هويت هنگام ورود به اپليكيشن‌هاي بانكي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش رويترز، اپل به برنامه‌نويسان اجازه‌ي دسترسي به داده‌هاي مربوط به تشخيص چهره مي‌دهد. در صورت موافقت كاربر و دادن مجوز مربوطه، توسعه‌دهنده‌‌ي اپليكيشن مي‌تواند تصويري از چهره‌ي كاربر و بيش از ۵۰ حالت چهره‌ي وي را در اختيار داشته باشد و اين اطلاعات را به سرورهاي خود منتقل كند.

بيشتر بخوانيد : 

كودك ۱۰ ساله كه توانست قفل Face ID آيفون x را باز كند

تصميم اپل مبني بر ارائه‌ي اين داده‌ها به توسعه‌دهندگان با هدف كمك به ارائه‌ي تجربه‌ي كاربري بهتر اتخاذ شده است. برنامه‌نويسان اپليكيشن‌هايي مانند اسنپ‌چت و فيسبوك مي‌توانند با استفاده از اين داده‌ها فيلترهاي دقيق‌تري بسازند. همچنين، سازندگان بازي‌هاي موبايل با استفاده از داده‌هاي مربوط به تشخيص چهره مي‌توانند آواتار‌هاي واكنش‌پذير را برنامه‌نويسي كنند. البته اين داده‌ها قابليت اين را ندارند كه از طريق آن‌ها بشود گوشي را آنلاك كرد.

آيفون X

در پاسخ به اين نگراني كه ممكن است برنامه‌نويسان از اين داده‌ها براي تبليغات هدفمند استفاده كنند، بايد گفت توافق اپل با توسعه‌دهندگان برنامه‌هاي iOS مجوز جمع‌آوري اطلاعات تشخيص چهره‌ي كاربران را مي‌دهد؛ اما به وضوح آن‌ها را از استفاده از اين اطلاعات براي مقاصد تبليغاتي و بازاريابي منع مي‌كند. قرار دادن اين اطلاعات در اختيار شخص ثالث نيز در توافق اپل و برنامه‌نويسان ممنوع اعلام شده است.

به علاوه، اپل همواره برنامه‌ها را قبل از انتشار در اپ استور بررسي مي‌كند؛ هرچند عده‌اي معتقدند كه چنين چيزي امكان ندارد و فقط بعضي برنامه‌ها به‌صورت اتفاقي مورد بررسي قرار مي‌گيرند. در هرحال، هميشه امكان حذف يك برنامه از اپ استور توسط اپل وجود دارد.

با تمام اين تفاسير، برخي مؤسسات امنيتي مانند «اتحاديه‌ي آزادي‌هاي شهروند آمريكايي» و «مركز فناوري و دموكراسي» همچنان ابراز نگراني كرده‌اند كه توسعه‌دهندگان امكان اين را دارند كه با استفاده‌ از داده‌هاي مربوط به حالات چهره‌ي كاربران تبليغات و محتواي متناسب آن‌ها را به نمايش بگذارند.

در هر صورت، بهترين سياست كاربران در حال حاضر مي‌تواند بررسي منبع اپليكيشن و اعتبار سازنده‌ قبل از اقدام به نصب آن باشد.

منبع : زوميت


برچسب: آيفون 10، آيفون X،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۸:۴۲ توسط:رضا موضوع:

هر هفته مسابقه اينترنتي مجيك نيوز

وبسايت خبري مجيك نيوز براي ارتقاء علم و محك زدن هوش و استعداد افراد مختلف جامعه مسابقه اينترنتي به صورت هفتگي و كاملا رايگان برگزار مي كند.

 

“مسابقه براي تمام سنين آزاد و رايگان مي باشد”

مسابقه اينترنتي جايزه دار  |  مسابقه اينترنتي با جايزه نقدي

مسابقات اينترنتي هر هفته در روزهاي شنبه شروع و تا چهارشنبه شب ادامه خواهد داشت، از بين تمامي شركت كنندگان ، به سه شركت كننده ايي كه بيشترين امتياز را كسب كرده باشند جوايزي تعلق خواهد گرفت كه هر مسابقه جوايز مخصوص به خود را دارد.

اسامي برندگان جمعه ها بر روي سايت قرار ميگيرد.

منبع : مسابقه اينترنتي مجيك نيوز


برچسب: مسابقه اينترنتي، مسابقه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۷:۴۵ توسط:رضا موضوع:

اپل: انيموجي فقط با سنسور سه‌ بعدي آيفون 10 قابل اجرا است

اپل در واكنش به گزارش‌هاي اخير اعلام كرده است كه عملكرد صحيح انيموجي بدون دوربين TrueDepth آيفون 10 امكان‌پذير نيست.

يكي از جذابيت‌ها و از دلايل خريد آيفون 10 براي كاربران، انيموجي‌ است. انيموجي قابليتي است كه به كاربران اجازه مي‌دهد پيام‌هاي كوتاه خود را در قالب انيميشن ضبط كنند.

اين قابليت تنها در آيفون ۱۰ در دسترس است و آيفون‌هاي قبلي از آن بي‌بهره هستند؛ چرا كه جديدترين محصول اپل برخلاف نسخه‌هاي قبلي به ويژگي اسكن سه‌بعدي چهره مجهز است كه اين قابليت از ملزومات اجراي انيموجي‌ها به شمار مي‌آيد.

اما چند گزارش كه مطرح‌ترين آن‌ها از كاربري به نام مارك برانلي است، حاكي از اين هستند كه انيموجي‌ها در حقيقت روي آيفون‌هاي قديمي‌تر نيز به‌خوبي اجرا مي‌شوند. بر اساس تست‌ها، اين‌طور به نظر مي‌رسيد كه دوربين جلو براي تشخيص چهره نيازي به داده‌هاي TrueDepth ندارد.جلوي ساده دارند نيز ارائه دهد و هيچ دليل فني براي محدود كردن اين ويژگي به آيفون ۱۰ (iPhone X) وجود ندارد و اپل صرفا قصد داشته است كاربران را ملزم به خريد گران‌ترين گوشي خود كند.

بيشتر بخوانيد:

قابليت جالب گوشي آيفون x براي ذخيره سازي باتري

اما اپل مدعي است كه اين گزارش‌ها اشتباه هستند. بر اساس گزارش اپل، دوربين جلو از اطلاعات دوربين TrueDepth مخصوصا ليزر مادون قرمز و دات پروژكتور براي رديابي چهره و حركات آن استفاده مي‌كند و چنانچه اپل بخواهد انيموجي را به گوشي‌هاي قديمي بياورد، افت شديدي در كيفيت تشخيص چهره به‌ وجود مي‌آيد.

اپل سال ۲۰۱۱ سيري را در آيفون ۴ اس ارائه و آن را به‌عنوان ويژگي خاص اين گوشي مطرح كرد؛ در حالي‌كه سيري روي ساير گوشي‌هاي آن زمان نيز قابل اجرا بود. شايد اين اقدام اپل هنوز در ذهن كاربران مانده و باعث شده باشد فكر كنند انيموجي نيز داستاني مشابه دارد.

يك توضيح منطقي براي اين مسئله وجود دارد و آن اين است كه بعضي اوقات حتي در صورت پوشاندن اجزاي مربوط به دوربين TrueDepth، انيموجي به‌خوبي كار مي‌كند.

سنسور سه‌بعدي اپل به‌صورت مداوم كار نمي‌كند و تنها در ابتداي امر، اندازه‌گيري و نمونه‌سازي را انجام مي‌دهد. بنابراين اگر هنگام اجراي انيموجي دست خود را روي اجزاي آن قرار دهيد، تأثيري در كيفيت كار به وجود نمي‌آيد؛ زيرا داده‌هاي لازم پيش‌تر منتقل شده است.

براي اينكه تأثير حذف سنسور سه‌بعدي را بر عملكرد تشخيص چهره‌ و انيموجي بسنجيد، بايد قبل از اجراي انيموجي دست خود را روي سنسور قرار دهيد.

در اين صورت با حالتي از انيموجي مواجه خواهيد شد كه متعجب و سرگردان است.

انيموجي بدون سنسور سه‌بعدي

بنابراين، هرگونه ادعا در خصوص اين‌كه اپل عمدا و با اهداف تبليغاتي انيموجي را به آيفون ۱۰ محدود كرده، بي‌اعتبار و باطل است.

منبع زوميت


برچسب: آيفون 10، آيفون X،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۲:۵۰ توسط:رضا موضوع:

نسخه ي آزمايشي اندرويد اوريو براي گلكسي اس ۸ منتشر شد

شركت سامسونگ با انتشار نسخه جديد بتا اندرويد اوريو براي گلكسي اس ۸ , در هفته گذشته , كاربران خود را در كشور‌ هاي انگلستان ، آمريكا و كره‌ي جنوبي خوشحال كرد. هدف سامسونگ از اين آپديت بر طرف كردن مشكلات و نقص هاي اعلام شده است.

شكل جديد ساعت نمايش و نمايش آن به صورت هميشه روشن يا  always on display , پچ امنيتي , ترفند‌ هاي پايدار‌ كننده براي داك دكس و لانچري و تعدادي از تغييرات جديد كه بسيار مورد توجه كاربران قرار گرفته , برخي از ويژگي هاي اين اندرويد آپديت شده مي باشند. حجم اين اندرويد ۶۱۰ مگا بايت است.  به دليل استقبال از اين اندرويد و تغييرات قابل توجه آن كه بتا اندرويد اوريو ( Oreo ) را بسيار كاربردي كرده است , سامسونگ قول داده براي كشور هايي از جمله اسپانيا , آلمان ، لهستان ، فرانسه، چين و هند اين اندرويد را عرضه كند.

گلكسي اس 8اما از قرار معلوم اين اندرويد به اين زودي ها براي گلكسي اس S و گلكسي اس ۸ پلاس آماده نخواهد شد. نمايندگي رسمي سامسونگ درباره زمان انتشار نسخه‌ي اصلي و رسمي اندرويد اوريو ( Oreo ) براي اين دو گوشي چيزي زيادي نگفت اما بيان كرد احتمال دارد اماده سازي اين اندرويد براي گلكسي اس ۸ و گلكسي اس ۸ پلاس تا اوايل سال ۲۰۱۸ طول بكشد. پس از اين اخبار تمامي كاربران مي توانند سيستم عامل گوشي هاي خود را به اولين نسخه پايدار به روز رساني كنند.

اكنون زمان آن فرا رسيده است كه سيستم عامل اندرويد اوريو براي تمامي گوشي هاي سامسونگ و اندرويدي منتشر شود و تمامي كاربران از قابليت هاي اين سيستم عامل فوق العاده جذاب بهره مند شوند. قطعا در آينده اي نزديك اين بروزرساني در تمامي كشورها ارائه خواهد شد، حتما به آپديت سنتر اندرويد خود سر بزنيد.

منبع : zoomtech


برچسب: گلكسي اس ۸، اندرويد اوريو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۴:۲۳ توسط:رضا موضوع:

بنچمارك (Galaxy A5 (2018 ساموسنگ با نسبت تصوير 18.5:9

بازار شايعه‌ها درباره طراحي و مشخصات فني (Galaxy A5 (2018 حسابي داغ است. نتيجه تازه‌ترين بنچمارك اين گوشي نشان مي‌دهد از نسبت تصوير 18.5:9 بهره مي‌برد و احتمالا به صفحه نمايش اينفينيتي مجهز مي‌شود.


برچسب: Galaxy A5، سامسونگ، بنچمارك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۱۳:۵۰ توسط:رضا موضوع:

دانلود رمان سرگيجه هاي تنهايي من

دانلود رمان سرگيجه هاي تنهايي من با قلم سيد آويد محتشم را با فرمت هاي زير براي شما دوستان عزيز قرار داديم اميدوارم از خواندن رمان لذت ببريد.

  • نسخه هاي اندرويد (APK)
  • آيفون و اندرويد (EPUB)
  •  نسخه كامپيوتر (pdf)

نويسنده : سيد آويد محتشم

تعداد صفحات : ۶۴۱

ژانر :  عاشقانه

دانلود رمان | دانلود رمان عاشقانه  | رمان عاشقانه  | دانلود رمان هيجاني

خلاصه رمان :

راجع به دختري به اسم  بهانه است.بهانه شخصيت مقابل اتابك،دختري از جنس همه دختراي اطرافمون،دختري كه غم از دست دادن مادر رو تجربه كرده و با نامادريش زندگي ميكنه…

داستان از جايي شروع ميشه كه پدر و نامادريش ميرن خارج و بهانه براي زندگي پيش عموش اتابك ميره…

لينك هاي دانلود :

نسخه PDF به صورت كامل

نسخه ePub براي آيفون و آندرويد

نسخه اندرويد با فرمتApk

منبع : جورواجور

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۴۱:۰۳ توسط:رضا موضوع:

رونمايي گوشي سامسونگ گلكسي نوت ۸ اينترپرايز اديشن

بتازگي كمپاني سامسونگ از مدل اينترپرايز اديشن گوشي گلكسي نوت ۸ پرده برداري كرد كه كاربرد آن بيشتر براي بيزينس هاست.

روز گذشته گوشي هوشمند جديد كه در واقع نسخه ي on lock شده ي نوت ۸ ميباشد توسط سامسونگالكترونيكس رونمايي شد و با توجه به اسم آن يعني گلكسي نوت ۸ اينترپرايز اديشن بيشترين كاربرد آن براي كسب و كارها و تجارت ها و سازمان ها ميباشد.مزاياي قابل توجه اين گوشي مثل سفارشي سازي و مديريت و پشتيباني و امنيت در سطح سازماني در كنار بقيه ويژگي هاي عالي آنرا براي خريدارانش مبدل به يك همراه دوست داشتني و جذاب كرده است.

طبق صحبت معاون ارشد كمپاني سامسونگ الكترونيكس امريكا :شركتهاي امروزي و مدرن در حيطه استراتژي گوشي همراه هميشه مشكلاتي پيش روي خود دارند كه باعث شده هميشه دنبال مخصولي باشند كه امنيتشان تامين باشد وبه آنها سود برساند گلكسي نوت ۸ اينترپرايز اديشن با داشتن ابزاري ساده وجامع، اين مشكلات را برطرف ميكند. آن‌ها با استفاده از اين گوشي هوشمند اطلاعات خود را مديريت ميكنند و امنيت آن را نيز تامين ميشود.  سازمان‌ها عاشق اين گوشي خواهند شد.

گلكسي نوت 8 اينترپرايز اديشن

در گوشي گلكسي نوت ۸ اينترپرايز اديشن از دو پلتفرم امنيتي Samsung Knox Configure و Samsung Enterprise Firmware Over the Air استفاده شده است؛ با وجود اين دو پلتفرم، درصد خرابي دستگاه پايين آمده است. سامسونگ در خبري اعلام كرده است اين گوشي يعني نوت ۸ اينترپرايز اديشن به مدت سه سال و به‌صورت ماهانه به‌روزرساني‌هاي امنيتي خواهد رسيد.

اخبار موبايل  | ترفند | زنگ موبايل | اخبار گوشي سامسونگ

كاربران بعد از خريد گوشي نوت ۸ اينترپرايز اديشن به مدل بزرگ‌تر نمايشگر اينفينيتي دسترسي پيدا ميكنند. اين گوشي براحتي در يك دست جا مي‌گيرد و قلم مخصوص آن (S Pen) نيز بهتر از قبل شده است. مدل جديد گلكسي نوت ۸ به گواهينامه‌ي IP68 (براي مقاوم بودن در برابر آب و گرد‌و‌غبار)، شارژ سريع بي‌سيم، ۶ گيگابايت رم، پردازنده‌ي ۱۰ نانومتري و حافظه‌ي داخلي قابل‌ارتقاء مجهز شده است. امنيت اين دستگاه نيز به شيوه اي متفاوت احراز هويت و بوسيله ي پلتفرم امنيتي Knox فراهم مي‌شود.

گلكسي نوت ۸ اينترپرايز اديشن سامسونگ احتمالا  طي همين هفته و با قيمت ۹۹۴ دلار عرضه ميشود. در انتهاي خبر مي‌توانيد در جدولي، همه ي مشخصات اين گوشي را ببينيد:

منبع : مجيك نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۸:۳۳ توسط:رضا موضوع:

اپل در حال آماده سازي براي پيش سفارش آيفون x

ميتوان گفت ۲۵ دقيقه بعد از انتشار اين خبرپيش سفارش آيفون x شروع ميشود.يكي از بهترين جاهايي كه ميتوان پيش سفارش را انجام داد برنامه ي Apple Store  است كه بهتر است از قبل آنرا نصب كرده باشيد تا سريعتر پيش سفارش را انجام دهيد و حواستان باشد با برنامه Apple App Store  كه برنامه دانلود و نصب برنامه ها و بازي ها هست اشتباه نگيريد.

فروشگاه اپل سالهاست كه به همين روش شروع به ثبت پيش سفارش گوشي و يا تبلت و كامپيوترهاي جديد خود ميكند كه امروز دهمين سالگرد مدلهاي ايفون هم هست.

آيفون x صفحه نمايش ۵٫۸ اينچي OLED دارد و از چيپست بيونيك All پشتيباني ميكند و دوربي آن True Depth ميباشد كه شناسه Face ID  دارد. اين گوشي مجهز به شارژر بي سيم ميباشد كه با شيشه ي پشت گوشي كار ميكند كه نورپردازي پورتره آن باعث ميشود كاربران بتوانند سلفي هايي با پس زمينه دراماتيك ثبت كنند.

باتري۲۷۱۶mAh   در اين گوشي استفاده شده كه كمي بزرگتر از باتري آيفون ۸ پلاس ميباشد

نسخه ي ۶۴ گيگابايتي آيفون x با قيمت ۹۹۹ دلار و مدل ۲۵۶GB با قيمت ۱۱۴۹ دلار عرضه ميشود.اين گوشي در دو رنگ نقره اي و خاكستري است.

منبع : magicnews.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۲:۱۹ توسط:رضا موضوع: