تكنولوژي تكنولوژي .

تكنولوژي

اپل: انيموجي فقط با سنسور سه‌ بعدي آيفون 10 قابل اجرا است

اپل در واكنش به گزارش‌هاي اخير اعلام كرده است كه عملكرد صحيح انيموجي بدون دوربين TrueDepth آيفون 10 امكان‌پذير نيست.

يكي از جذابيت‌ها و از دلايل خريد آيفون 10 براي كاربران، انيموجي‌ است. انيموجي قابليتي است كه به كاربران اجازه مي‌دهد پيام‌هاي كوتاه خود را در قالب انيميشن ضبط كنند.

اين قابليت تنها در آيفون ۱۰ در دسترس است و آيفون‌هاي قبلي از آن بي‌بهره هستند؛ چرا كه جديدترين محصول اپل برخلاف نسخه‌هاي قبلي به ويژگي اسكن سه‌بعدي چهره مجهز است كه اين قابليت از ملزومات اجراي انيموجي‌ها به شمار مي‌آيد.

اما چند گزارش كه مطرح‌ترين آن‌ها از كاربري به نام مارك برانلي است، حاكي از اين هستند كه انيموجي‌ها در حقيقت روي آيفون‌هاي قديمي‌تر نيز به‌خوبي اجرا مي‌شوند. بر اساس تست‌ها، اين‌طور به نظر مي‌رسيد كه دوربين جلو براي تشخيص چهره نيازي به داده‌هاي TrueDepth ندارد.جلوي ساده دارند نيز ارائه دهد و هيچ دليل فني براي محدود كردن اين ويژگي به آيفون ۱۰ (iPhone X) وجود ندارد و اپل صرفا قصد داشته است كاربران را ملزم به خريد گران‌ترين گوشي خود كند.

بيشتر بخوانيد:

قابليت جالب گوشي آيفون x براي ذخيره سازي باتري

اما اپل مدعي است كه اين گزارش‌ها اشتباه هستند. بر اساس گزارش اپل، دوربين جلو از اطلاعات دوربين TrueDepth مخصوصا ليزر مادون قرمز و دات پروژكتور براي رديابي چهره و حركات آن استفاده مي‌كند و چنانچه اپل بخواهد انيموجي را به گوشي‌هاي قديمي بياورد، افت شديدي در كيفيت تشخيص چهره به‌ وجود مي‌آيد.

اپل سال ۲۰۱۱ سيري را در آيفون ۴ اس ارائه و آن را به‌عنوان ويژگي خاص اين گوشي مطرح كرد؛ در حالي‌كه سيري روي ساير گوشي‌هاي آن زمان نيز قابل اجرا بود. شايد اين اقدام اپل هنوز در ذهن كاربران مانده و باعث شده باشد فكر كنند انيموجي نيز داستاني مشابه دارد.

يك توضيح منطقي براي اين مسئله وجود دارد و آن اين است كه بعضي اوقات حتي در صورت پوشاندن اجزاي مربوط به دوربين TrueDepth، انيموجي به‌خوبي كار مي‌كند.

سنسور سه‌بعدي اپل به‌صورت مداوم كار نمي‌كند و تنها در ابتداي امر، اندازه‌گيري و نمونه‌سازي را انجام مي‌دهد. بنابراين اگر هنگام اجراي انيموجي دست خود را روي اجزاي آن قرار دهيد، تأثيري در كيفيت كار به وجود نمي‌آيد؛ زيرا داده‌هاي لازم پيش‌تر منتقل شده است.

براي اينكه تأثير حذف سنسور سه‌بعدي را بر عملكرد تشخيص چهره‌ و انيموجي بسنجيد، بايد قبل از اجراي انيموجي دست خود را روي سنسور قرار دهيد.

در اين صورت با حالتي از انيموجي مواجه خواهيد شد كه متعجب و سرگردان است.

انيموجي بدون سنسور سه‌بعدي

بنابراين، هرگونه ادعا در خصوص اين‌كه اپل عمدا و با اهداف تبليغاتي انيموجي را به آيفون ۱۰ محدود كرده، بي‌اعتبار و باطل است.

منبع زوميت


برچسب: آيفون 10، آيفون X،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۲:۵۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :