تكنولوژي تكنولوژي .

تكنولوژي

شباهت ظاهري چيني‌‌ها، آيفون 10 را به اشتباه انداخت

اشكال در نرم‌افزار تشخيص چهره آيفون 10 يك زن چيني را به دردسر انداخت.

يك زن چيني به دليل نقص در سيستم تشخيص چهره iPhone X، براي دومين بار درخواست بازپرداخت از اپل كرده است. يان در شكايت خود به شركت پخش جيانگ سو گفته است با وجود اينكه سيستم تشخيص چهره را در هر دو دستگاه فعال كرده،‌ اما همكار او توانسته است به‌راحتي قفل گوشي‌ها را باز كند.

يان پس از اينكه براي اولين بار با مشكل روبه‌رو شد، با پشتيباني اپل تماس گرفت. او سپس با همكار خود به نزديك‌ترين فروشگاه اپل مراجعه كرد و به پرسنل نشان داد كه همكارش به‌سادگي مي‌تواند قفل آيفون 10 او را باز كند.

iphone-x-faulty-facial-recognition

پرسنل فروشگاه يك دستگاه آيفون 10 جديد به يان دادند و اعلام كردند كه اشكال از دوربين دستگاه بوده است. اما متأسفانه گوشي جديد نيز با اين مشكل همراه بود و اين زن چيني را مجبور كرد كه براي دومين بار درخواست بازپرداخت كند. هنوز مشخص نيست كه يان سومين آيفون 10 را دريافت كرده يا اينكه از خريد اين گوشي صرف نظر كرده است.

تبليغات متني دائمي:

اخبار تكنولوژي | اخبار موبايل

شركت اپل در اين باره هيچ اظهارنظري نكرده است.

منبع :زوميت


برچسب: آيفون، آيفون X، آيفون 10،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۲۸:۱۳ توسط:رضا موضوع:

آيا امكان سوء استفاده از اطلاعات چهره‌ي افراد در آيفون 10 وجود دارد؟

پس از اينكه اپل امكان دسترسي به داده‌هاي تشخيص چهره‌ را به توسعه‌دهندگان داد، برخي مؤسسات امنيتي در مورد اين موضوع ابراز نگراني كردند.

فيس آي‌دي اين امكان را به كاربران مي‌دهد كه گوشي خود را تنها با نمايش چهره‌ آنلاك كنند. آيفون ۱۰ از فناوري تشخيص چهره‌ي سه‌بعدي براي شناسايي دقيق چهره‌ي كاربر استفاده مي‌كند. اين قابليت نه‌تنها براي آنلاك كردن، بلكه براي تشخيص هويت هنگام ورود به اپليكيشن‌هاي بانكي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش رويترز، اپل به برنامه‌نويسان اجازه‌ي دسترسي به داده‌هاي مربوط به تشخيص چهره مي‌دهد. در صورت موافقت كاربر و دادن مجوز مربوطه، توسعه‌دهنده‌‌ي اپليكيشن مي‌تواند تصويري از چهره‌ي كاربر و بيش از ۵۰ حالت چهره‌ي وي را در اختيار داشته باشد و اين اطلاعات را به سرورهاي خود منتقل كند.

بيشتر بخوانيد : 

كودك ۱۰ ساله كه توانست قفل Face ID آيفون x را باز كند

تصميم اپل مبني بر ارائه‌ي اين داده‌ها به توسعه‌دهندگان با هدف كمك به ارائه‌ي تجربه‌ي كاربري بهتر اتخاذ شده است. برنامه‌نويسان اپليكيشن‌هايي مانند اسنپ‌چت و فيسبوك مي‌توانند با استفاده از اين داده‌ها فيلترهاي دقيق‌تري بسازند. همچنين، سازندگان بازي‌هاي موبايل با استفاده از داده‌هاي مربوط به تشخيص چهره مي‌توانند آواتار‌هاي واكنش‌پذير را برنامه‌نويسي كنند. البته اين داده‌ها قابليت اين را ندارند كه از طريق آن‌ها بشود گوشي را آنلاك كرد.

آيفون X

در پاسخ به اين نگراني كه ممكن است برنامه‌نويسان از اين داده‌ها براي تبليغات هدفمند استفاده كنند، بايد گفت توافق اپل با توسعه‌دهندگان برنامه‌هاي iOS مجوز جمع‌آوري اطلاعات تشخيص چهره‌ي كاربران را مي‌دهد؛ اما به وضوح آن‌ها را از استفاده از اين اطلاعات براي مقاصد تبليغاتي و بازاريابي منع مي‌كند. قرار دادن اين اطلاعات در اختيار شخص ثالث نيز در توافق اپل و برنامه‌نويسان ممنوع اعلام شده است.

به علاوه، اپل همواره برنامه‌ها را قبل از انتشار در اپ استور بررسي مي‌كند؛ هرچند عده‌اي معتقدند كه چنين چيزي امكان ندارد و فقط بعضي برنامه‌ها به‌صورت اتفاقي مورد بررسي قرار مي‌گيرند. در هرحال، هميشه امكان حذف يك برنامه از اپ استور توسط اپل وجود دارد.

با تمام اين تفاسير، برخي مؤسسات امنيتي مانند «اتحاديه‌ي آزادي‌هاي شهروند آمريكايي» و «مركز فناوري و دموكراسي» همچنان ابراز نگراني كرده‌اند كه توسعه‌دهندگان امكان اين را دارند كه با استفاده‌ از داده‌هاي مربوط به حالات چهره‌ي كاربران تبليغات و محتواي متناسب آن‌ها را به نمايش بگذارند.

در هر صورت، بهترين سياست كاربران در حال حاضر مي‌تواند بررسي منبع اپليكيشن و اعتبار سازنده‌ قبل از اقدام به نصب آن باشد.

منبع : زوميت


برچسب: آيفون 10، آيفون X،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۸:۴۲ توسط:رضا موضوع:

اپل: انيموجي فقط با سنسور سه‌ بعدي آيفون 10 قابل اجرا است

اپل در واكنش به گزارش‌هاي اخير اعلام كرده است كه عملكرد صحيح انيموجي بدون دوربين TrueDepth آيفون 10 امكان‌پذير نيست.

يكي از جذابيت‌ها و از دلايل خريد آيفون 10 براي كاربران، انيموجي‌ است. انيموجي قابليتي است كه به كاربران اجازه مي‌دهد پيام‌هاي كوتاه خود را در قالب انيميشن ضبط كنند.

اين قابليت تنها در آيفون ۱۰ در دسترس است و آيفون‌هاي قبلي از آن بي‌بهره هستند؛ چرا كه جديدترين محصول اپل برخلاف نسخه‌هاي قبلي به ويژگي اسكن سه‌بعدي چهره مجهز است كه اين قابليت از ملزومات اجراي انيموجي‌ها به شمار مي‌آيد.

اما چند گزارش كه مطرح‌ترين آن‌ها از كاربري به نام مارك برانلي است، حاكي از اين هستند كه انيموجي‌ها در حقيقت روي آيفون‌هاي قديمي‌تر نيز به‌خوبي اجرا مي‌شوند. بر اساس تست‌ها، اين‌طور به نظر مي‌رسيد كه دوربين جلو براي تشخيص چهره نيازي به داده‌هاي TrueDepth ندارد.جلوي ساده دارند نيز ارائه دهد و هيچ دليل فني براي محدود كردن اين ويژگي به آيفون ۱۰ (iPhone X) وجود ندارد و اپل صرفا قصد داشته است كاربران را ملزم به خريد گران‌ترين گوشي خود كند.

بيشتر بخوانيد:

قابليت جالب گوشي آيفون x براي ذخيره سازي باتري

اما اپل مدعي است كه اين گزارش‌ها اشتباه هستند. بر اساس گزارش اپل، دوربين جلو از اطلاعات دوربين TrueDepth مخصوصا ليزر مادون قرمز و دات پروژكتور براي رديابي چهره و حركات آن استفاده مي‌كند و چنانچه اپل بخواهد انيموجي را به گوشي‌هاي قديمي بياورد، افت شديدي در كيفيت تشخيص چهره به‌ وجود مي‌آيد.

اپل سال ۲۰۱۱ سيري را در آيفون ۴ اس ارائه و آن را به‌عنوان ويژگي خاص اين گوشي مطرح كرد؛ در حالي‌كه سيري روي ساير گوشي‌هاي آن زمان نيز قابل اجرا بود. شايد اين اقدام اپل هنوز در ذهن كاربران مانده و باعث شده باشد فكر كنند انيموجي نيز داستاني مشابه دارد.

يك توضيح منطقي براي اين مسئله وجود دارد و آن اين است كه بعضي اوقات حتي در صورت پوشاندن اجزاي مربوط به دوربين TrueDepth، انيموجي به‌خوبي كار مي‌كند.

سنسور سه‌بعدي اپل به‌صورت مداوم كار نمي‌كند و تنها در ابتداي امر، اندازه‌گيري و نمونه‌سازي را انجام مي‌دهد. بنابراين اگر هنگام اجراي انيموجي دست خود را روي اجزاي آن قرار دهيد، تأثيري در كيفيت كار به وجود نمي‌آيد؛ زيرا داده‌هاي لازم پيش‌تر منتقل شده است.

براي اينكه تأثير حذف سنسور سه‌بعدي را بر عملكرد تشخيص چهره‌ و انيموجي بسنجيد، بايد قبل از اجراي انيموجي دست خود را روي سنسور قرار دهيد.

در اين صورت با حالتي از انيموجي مواجه خواهيد شد كه متعجب و سرگردان است.

انيموجي بدون سنسور سه‌بعدي

بنابراين، هرگونه ادعا در خصوص اين‌كه اپل عمدا و با اهداف تبليغاتي انيموجي را به آيفون ۱۰ محدود كرده، بي‌اعتبار و باطل است.

منبع زوميت


برچسب: آيفون 10، آيفون X،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۲:۵۰ توسط:رضا موضوع: